myKodiko

Ματαίωση πτήσης

Θανούλη Ιωάννα

Δημοσιεύσεις: 0

Δημοσιεύτηκε στις: 06/11/2022 18:25

Πρόσφατα είχα προγραμματίσει αεροπορικό ταξίδι στην Γερμανία, αλλά την μέρα του ταξιδιού η πτήση ματαιώθηκε. Μπορώ να ζητήσω αποζημίωση από την αεροπορική εταιρία;

ΚΕΣΙΔΟΥ ΜΥΡΑ

Δημοσιεύσεις: 11

Δημοσιεύτηκε στις: 06/11/2022 18:57

Σε περίπτωση ματαίωσης αεροπορικού ταξιδιού, τα δικαιώματα των επιβατών προβλέπονται από τον Κανονισμό 261/2004 και συγκεκριμένα στο άρθρο 5, το οποίο παραπέμπει περαιτέρω στα άρθρα 7,8 και 9 του ίδιου Κανονισμού. Έτσι, στην περίπτωση αυτή προβλέπεται κατ’ αρχήν το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλη πτήση (άρθρ. 8), καθώς και η παροχή φροντίδας από τον αερομεταφορέα, όπως η παροχή γευμάτων και αναψυκτικών, ανάλογα του χρόνου αναμονής, η προσφορά δωρεάν δύο τηλεφωνημάτων, η παροχή διανυκτέρευσης σε ξενοδοχείο όταν αποβαίνει αναγκαία η παραμονή τους:- επί μία ή περισσότερες νύκτες, ή - επί διάστημα επιπλέον εκείνου που σχεδίαζε ο επιβάτης), καθώς και η μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου). Τέλος, παρέχεται η δυνατότητα αξίωσης αποζημίωσης (άρθρ. 7), εκτός αν έχει προηγηθεί έγκαιρη ενημέρωση των επιβατών για την ματαίωση (τουλάχιστον προ δύο εβδομάδων, ή και αργοτέρα, με την παροχή όμως σε αυτήν την περίπτωση επιπλέον παροχών) ή ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η ματαίωση της πτήσης ήταν αποτέλεσμα έκτακτων και αναπόφευκτων περιστάσεων.

Το ύψος της τυχόν δικαιούμενης αποζημίωσης εξαρτάται από τους παρακάτω τρεις παράγοντες:

1.την απόσταση του ταξιδιού

2.το εάν πρόκειται για πτήση εντός ή εκτός της Ε.Ε.

3.τη διάρκεια της καθυστέρησης, σε περίπτωση που δεχθείτε την αλλαγή προγράμματος ή μια εναλλακτική πτήση

Το δικαίωμα προς αποζημίωση παραγράφεται μετά το πέρας 5 ετών.